Overgang naar ander informatiesysteem en telefoon-centrale

Ingediend door mdenhaan op vr, 07/08/2022 - 10:17

Sinds ruim een maand zijn wij over naar een nieuw informatiesysteem (Het zgn HIS). Ookal begint iedereen er inmiddels aardig aan gewend te raken kan het toch nog zijn dat sommige dingen minder soepel verlopen en iets meer tijd kosten. Wij hopen op uw begrip hiervoor.

Omwille van uniformiteit en daarmee betere communicatie-mogelijkheden in de regio Eemland zijn wij overgeschakeld op een ander computersysteem. Uw gegevens zijn daarbij keurig overgezet en u zult hiervan weinig merken.

Inmiddels is zowel de webagenda als het e-consult ook weer gewoon toegankelijk als vanouds. U komt echter voortaan 'binnen' via huisartsenpraktijk Watersteeg en kiest daarna pas uw eigen huisarts voor overleg of een afspraak.  Dat is nog steeds uitsluitend mogelijk voor de huisarts(en) waarbij u staat ingeschreven.

Mogelijk krijgt u als gebruiker van het patientenportaal eenmalig het verzoek opnieuw te koppelen. In een aantal gevallen is er helaas iets niet correct aangepast en kan het zijn dat u als patiënt van praktijk den Haan / Langens gevraagd wordt te koppelen met praktijk Dokkum/ Vorstermans. Dit zou eigenlijk moeten zijn : Praktijk Watersteeg (zoals dat voor de beide praktijken zou moeten heten), Laat u hierdoor niet in verwarring brengen: u zit niet ineens bij een andere dokter!.  Excuses voor deze verwarrende slordigheden. Eenmaal gekoppeld loopt alles weer als vanouds. 

Verder is ook de telefooncentrale in december vervangen door een moderner systeem en kan het dus zijn dat onze medewerkers hieraan nog even moeten wennen. We proberen de wachttijden en de overlast tot een minimum te beperken.